Shop here>>

Saturday, 20 December 2014

How adwords useful for your website?


How Adwords campaign enhance your target?

AdWords is Google’s main advertising product and main source of revenue. AdWords offering pay per click (PPC) that is, cost-per-click (CPC) advertising, cost-per-mille (CPM) advertising or cost-per-thousand-impressions and site-targeted advertising for text, banner, & rich-media advertisements. The AdWords program contains local, national, and international allocation. Text advertisements are short, including of one headline of 25 characters and two additional text lines of 35 characters each. Image ads can be one of various different Interactive Advertising Bureau (IAB) standard sizes.  

Placement targeted advertisements or site targeted advertisement
Google introduced site-targeted advertising. With the using of AdWords control panel, advertisers may enter keywords, domain names, and demographic targeting preferences, Google adword places the ads on what they see as relevant sites within their content network. Advertisers can bid on a cost-per-impression (CPM) or cost-per-click (CPC) basis for site targeting.

Adwords steps: 
Step1:Target customers
select the languages you'd like to target. Ads will be available to all users who have chosen the same language(s) you select. This ads itself will not be translated.
Select the locations you'd like to target. We can target the customers or visitors by countries and regions.

Step 2: Create your ad
Give a headline and two lines of ads text; it should be up to 95 characters. The Display URL field is where you enter the website URL that will be displayed in your AdWords ads. This URL must be healthy within a 35-character limit. The target URL can be up to 1,024 characters and is the actual website users will land on when they click on your ads. 

Select your keywords. 
Each keyword should be on its own line and effective. Make sure that the keywords you enter are specific to your website or product to make sure that you receive the most effective results. 

Step 3: Set pricing
Select the currency you want to use, then choose your daily budget and cost per click (CPC) or pay for impressions. Spend as much or as little as you like each day; no minimum budget is required. 

Step 4: Sign up
final step complete creating an AdWords account by providing email address and choosing a good password (remember for further). When you're ready to activate your ads, login to your account and submit your billing information. 

Advantages of Google adwords:
Adwords provides several advantages 
· Adwords is Inexpensive compared with other types of advertising.
· We can control how much we spend if we learn how to set the budget and campaign controls.
· Adwords is very measurable and you can figure out return on investment which you can't for a lot of other types of advertising. 
· Adwords is useful for if you need immediate results that may not achieve with search engine optimization. SEO takes long time to get first page on Google, but you can get first page by paying for search ads. Organic SEO may take months to generate results of implication but a PPC ad can work for you immediate. When used in coordination with an SEO strategy, Adwords can bring you customers while you are waiting for your page to index prominently in organic search results.
·  Google has the most effective since they are the most popular search engine and they also have created a broad network of other sites that accept text and image ads. 
· Here Users can select their keywords, and they can even decide which keywords they do not want to activate an ad. adwords is invaluable to marketers who can manage the account, and constantly pull keywords and budgets to find the magic combination of efficiency and affordability in the campaign.

No comments: